2012-12-04 19:24:50 Nezaključivanje ocjena na kraju polugodišta Početkom školske godine 2012./2013. u Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi uvedena je promjena nezaključivanja ocjena na polugodištu. Razlog uvođenja tog noviteta u naše školstvo je vremenska neujednačenost prvog i drugog polugodišta. Smatra se kako je za to potreban zbroj svih ocjena u školskoj godini. Pod opširnije kliknite što su o tome napisali Vaši pedagog, psihologinja i ravnateljica škole.
S obzirom da zadaća škole nije samo obrazovna nego i odgojna, moramo se zapitati koju pouku učenici „izvlače“ iz ove situacije te koje negativne posljedice mogu proizaći iz ovakvog sustava praćenja napredovanja. Gledano iz ugla stručnih suradnika, promjena odredbe zakona koja je učenicima trebala olakšati školovanje i osloboditi ih stresa uzrokovanog zaključivanjem ocjena, mogla bi im nanijeti štetu ukoliko ne budu redovito učili. Po školskim hodnicima možemo čuti kako učenici komentiraju promjenu zakona, dočekali su novost s oduševljenjem, prihvatili je i kako se trenutno čini malo se opustili. Moraju učiti redovito, a ne manje i rjeđe, kako se ne bi povećao broj negativnih ocjena na polugodištu. Neredovito učenje u prvom polugodištu može izazvati veće poteškoće u savladavanju novoga gradiva, s obzirom da se sadržaji uglavnom nadograđuju i nadovezuju na postojeće znanje. Međutim, promjena zakona najviše pogoduje učenicima koji i inače svoje školske obaveze ne izvršavaju redovito nego „kampanjski. Takvi pojedinci krajem školske godine uče intenzivno kako bi dobili što bolje ocjene i imali bolji prosjek iz određenog predmeta. Njihova konačna ocjena neće bit mjerilo redovitog rada i truda. U najvećoj opasnosti od negativnih posljedica promjene zakona su polaznici posljednjeg završnog osmog razreda osnovne škole, kao i oni koji pohađaju sedmi razred. Umjesto da intenzivno uče kako bi imali što bolje ocjene, koje im trebaju za upis u srednju školu mogli bi se opustiti zbog iluzije kako je „srednja škola još daleko“. Uvijek su ocjene na polugodištu imale ulogu pokazatelja uspješnosti u savladavanju školskog gradiva u određenom vremenskom razdoblju. Roditelji i učenici će dobiti i sada konkretnu i jasnu povratnu informaciju o uspjehu na drugačiji način. Roditelji se trebaju redovito informirati o svojo djeci i na polugodištu će dobiti ispis svih ocjena prema preporuci Ministarstva. Zaključivanje ocjena predstavljeno je kao iznimno stresno za učenike, ali činjenica je da je ono uvijek bilo najneugodnije za učenike s lošijim ocjenama. Negativne ocjene na polugodištu rijetko koga istinski uznemire, učenici na njih najčešće gledaju na nešto što će lako riješiti tokom drugog polugodišta. Takvi učenici se posljednjih nekoliko tjedana nastave odjednom bude, „počinju“ učiti i pokazuju interes za dobivanjem pozitivne ocjene. Stoga, ne možemo izvorom stresa smatrati zaključivanje ocjena, nego je pravi izvor stresa sustavan nerad i neizvršavanje školskih obaveza koje dovodi do stiske s vremenom. Stoga savjetujemo učenike da redovito uče i izvršavaju svoje školske obaveze, a zaključnu ocjenu doživljavaju kao svojevrsnu nagradu i pokazatelj da su se njihov trud i zalaganje uočili te se cijene, što pozitivno motivira i u buduće. Nemojte se opustiti i kampanjski učiti jer jedino svakodnevnim trudom ćete postići zacrtane ciljeve i usvojiti vještine redovitog i sustavnog učenja koje predstavljaju temelj budućih uspjeha u školovanju. U svakom slučaju vaša je stručna služba tu za Vas te ako bilo kome zatreba pomoć u učenju tu smo!
pedagog Saša Jureša psihologinja Marija Jurčević ravnateljica Branka Sironić |
Osnovna škola "Monte Zaro" Pula |