2016-03-22 13:13:17

Županijsko stručno vijeće knjižničara u našoj školi

U utorak, 22. ožujka 2016. godine  održano je Županijsko stručno vijeće knjižničara Istarske županije u pulskoj osnovnoj školi Monte Zaro. Osnovna tema Županijskog stručnog vijeća bila je Cjelovita kurikularna reforma.

Stručne suradnike knjižničare pozdravila je ravnateljica škole domaćina, Branka Sironić, naglašavajući važnost stručnih suradnika knjižničara. Voditeljica Županijskog vijeća stručnih suradnika knjižničara Adela Granić (prof. i dipl. knjižničar, OŠ Marije i Line, Umag) također je srdačno pozdravila kolege, ne sumnjajući da će se oni uspješno prilagoditi zahtjevima reforme te je održala kratko i motivirajuće predavanje o stilovima učenja.

O provođenju projekta R.E.A.D. – Čitaj (o) psu govorila je Goranka Rosanda-Furlan, prof., iz Udruge Indeficienter Pet Therapy iz Vinkurana. O svojim iskustvima o radu s ovom udrugom govorile su Dragica Pršo iz OŠ Monte Zaro Pula i Izabela Kapustić iz OŠ Fažana, obje profesorice i diplomirane knjižničarke, tj. stručne suradnice mentorice. Putem ovog projekta, u kojem djeca čitaju psu, potiče se ljubav prema čitanju i dolasku u knjižnicu, razvija jezična i čitateljska kultura. U radu s terapijskim psima osobito se zapaža pomoć djeci s poteškoćama u čitanju te onim učenicima  kojima je potrebno razvijati pojačano komunikacijske vještine i poticati samopouzdanje

Profesorica Sanja  Triska Škrinjar, knjižničarka OŠ Tone Peruška, Pula, predstavila je školski projekt „Dan jabuka“, a posebno je razveselila prisutne omogućavanjem kušanja marmelade od jabuke koju su skuhali učenici njezine osnovne škole.

Dr. sc. Jasna Milički, prof. i dipl. knjižničarka, stručna suradnica savjetnica OŠ Marija Bistrica iz Marije Bistrice govorila je o prijedlogu kurikuluma Učiti kako učiti, u čijoj je izradi i sama sudjelovala, radeći u radnoj skupini.

Škola treba koristiti strategije koje omogućavaju da je učenik u središtu te da bude i konzument i tvorac informacija, a strategije ga trebaju podučavati aktivnom upravljanju informacijama, kritičkom mišljenju i rješavanju problema. Učenika treba naučiti da upravlja svojim učenjem, emocijama i motivacijom u svim promjenama, a ulogu knjižničara u tom procesu treba osnažiti te ojačati njihovu prepoznatljivost i profesionalnost.

O uporabi informacijske i komunikacijske tehnologije i mjestu školske knjižnice  u njemu govorila je Draženka Stančić, prof. i dipl. knjižničarka, stručna suradnica savjetnica, OŠ i Kukuljevića Sakcinskog iz Ivanca.

Nakon predavanja razvila se rasprava o prijedlozima kurikuluma Učiti kako učiti i Uporaba IKT-a i ulozi knjižničara u tim kurikulumima što će se proslijediti radnim skupinama. (Dalen Odobašić, uč. pov.) 


Osnovna škola "Monte Zaro" Pula