2016-04-19 10:17:42 Projektni dan "Štajuni" Projekt institucionalizacije zavičajne nastave Projektni dan na temu: ŠTAJUNI- u korelaciji s Festivalom znanosti 2016. teme: „Umjetnost i znanost“ U ponedjeljak, 18. travnja 2016. u osnovnoj školi „Monte Zaro“ održan je projektni dan na temu „ŠTAJUNI“ u kojemu su sudjelovali svi učenici, učitelji i ostali djelatnici škole. Projektni dan u našoj školi održava se dugi niz godina i predstavlja važan dan u životu naše škole. To je poseban oblik nastave u kojemu se tematska područja istražuju i obrađuju u mnogim smjerovima. Projekt je nastao kao rezultat velikog truda i kreativnosti svih sudionika koji su kroz zavičajnu, izvanučioničku i terensku nastavu implementirali čakavštinu i njezina obilježja u suvremenu nastavu. Realizacija projekta odvila se kroz tri faze. Prva faza podrazumijevala je zasebno provođenje radionica po razredima. Druga faza uključivala je prezentaciju uradaka po radionicama, a u trećoj fazi učenici su razgledavali radove izložene u hodniku škole. Izložbu je osmislila i uredila učiteljica likovne kulture Rosana Zupičić Smoković. Prezentacija radionica održavala se redom od prvih do osmih razreda. Učenici prvog razreda zajedno sa svojom učiteljicom Jolandom Sanković predstavili su radionicu pod nazivom „Kartoline“. Radionica je potaknuta posjetom sveučilišnoj knjižnici gdje su učenici bili upoznati s preslikom prve početnice pisane glagoljicom. Učenici su viđeno i naučeno primijenili na izradu zanimljivih razglednica koje pozivaju na posjet našem zavičaju tijekom sva četiri štajuna. Učenici 2.a i 2.b pod vodstvom učiteljica: Rozane Cerin i Vedrane Majstorović, u suradnji s pripravnicama Barbarom Legac i Ivanom Bjelobradić te pomoćnicima u nastavi Alešom Furlanom i Gorankom Rosandom Furlan obradili su sadržaje na temu „Kalendar“. Kroz društveno edukativnu igru posvetili su se proučavanju i učenju pojmova vezanih za obilježja zavičaja( običaje, djelatnosti ljudi, prirodna i kulturna bogatstva itd.) Društveno edukativna igra sastojala se od 30 okruglih polja složenih u obliku istarskog poluotoka po kojima su se učenici kretali ovisno o dobivenom broju na kocki označenoj glagoljičnim slovima- brojkama. Učenici su uživali u zajedničkoj igri i prezentaciji naučenog gradiva. Također su izradili i zanimljiv razredni kalendar s mjesecima na standardnom jeziku i čakavskom dijalektu. Učenici 3.a i 3.b razreda pod vodstvom učiteljica Sandre Smoljan i Gordane Ružić- Stanojević u suradnji s pripravnikom Ivanom Čehom i pomoćnicima u nastavi Gloriom Gomerčić i Martinom Vojnić obradili su radionicu na temu „ Ljekovito bilje oko naše hiže“. U toj radionici predstavili su nam proizvode od ljekovitog bilja koje raste u našem zavičaju. Izradili su i herbarij od ljekovitog bilja te plakate o istima. Pripremili su i igrokaz na temu ljekovitog bilja i pjesme na istarskom narječju kojima su prezentirati proizvode. Izradili su kostime od krep papira koji simboliziraju pojedinu biljku. Također, uspješno su izradili i društvenu igru „Ljekoviti raj“ kojom su na zanimljiv i poučan način pokazali znanje o ljekovitom bilju iz zavičaja. Pod vodstvom svoje učiteljice Ljiljane Tončinić 4. a razred je kroz svoju radionicu pod nazivom „Domaća besida, zvuk i pokret“ upoznali ostale učenike s kulturnom baštinom našega zavičaja te su obučeni u narodne nošnje svog zavičaja prezentirali svoje radove ( crteže narodnih nošnji i knjigu sa stihovima o godišnjim dobima). Posebno zanimljivim je ovu radionicu učinilo i umijeće plesanja baluna kojim su se učenici istaknuli. Radionica 4. b razreda odvijala se pod vodstvom učiteljice Irene Radolović. Učenici su istaknuli važnost nekadašnje istarske kuće- hiže, koja danas u svijetu predstavlja vrlo istaknuti brand istarske vile. Učenici obučeni u narodne nošnje predstavili su tlocrt, fotografiju i zanimljivu maketu hiže koju su s puno truda izradili. Radionicu pod nazivom „Kroz sliku i riječ zavičaja“, održali su učenici 5.a razreda, s učiteljicom engleskog jezika Mirjanom Ajhorn i učiteljem hrvatskog jezika Ilijom Čorić. Oni su na zanimljiv način povezali hrvatski i engleski jezik te čakavski dijalekt, tako što su izradili hrvatsko- englesko- čakavski rječnik u obliku cvijeta. Razred 5. b s učiteljima prirode i biologije Anom Babić i Alenom Crnkovićem te učiteljicom likovne kulture Ninom Šestanović, održali su radionicu pod nazivom „Maslina kroz godišnja doba“. Prezentirali su svoje radove koji prikazuju sve razvojne faze stabla masline kroz godišnja doba. U smislu likovne kulture to znači obrada tonskog slikanja na podlogu i kombinirane tehnike akrila i kolaža za izradu stabla masline kao simbola tradicije istarskog zavičaja. Učenici 6. a razreda održali su radionicu „ Godišnja doba - na istarskom dijalektu te na dijalektima engleskog, talijanskog i njemačkog jezika“. Pod vodstvom učiteljice engleskog jezika Nermine Mezulić, učiteljice talijanskog jezika Lare Jurčić- Matošević, te učitelja njemačkog jezika Dinka Krajinovića, izradili su i prezentirali zanimljive plakate pod naslovom „Godišnja doba“ koji su sadržavali stihove o godišnjim dobima na talijanskom, njemačkom i engleskom jeziku. Učenici solističke skupine, pod vodstvom učiteljice glazbene kulture Štefice Martinić naučili su pjevati pjesmu „Štajuni“ na tanko i debelo, uglazbljenu u istarskoj netemperiranoj ljestvici. Pjesma opisuje aktivnost ljudi kroz sva godišnja doba. Specifične zakonitosti tonske strukture istarskog glazbenog folklora jedinstven su primjer arhaičnog netemperiranog izraza što je prilikom izvedbe došlo do posebnog izražaja. Tekst pjesme napisao je učenik 3. b razreda Pino Cukerić. Učenici 7. a razreda, u svojoj radionici, bavili su se blagdanima kroz godišnja doba što je i naziv ove radionice. Voditeljice radionice bile su: učiteljica matematike Milica Dragičević i vjeroučiteljica Cinzia Steffe Pašalić. Učenici su pomoću plakata prezentirali godišnja doba i blagdane koji se obilježavaju u svakom pojedinom dobu. Učenica 7. b razreda, Ana Družeta, predstavila je rad zadruge „ Mladi zadrugari“, pod vodstvom učitelja tehničke kulture Ivana Iskre i učiteljice tjelesne i zdravstvene kulture Lori Bogdan. Ova zadruga ima tri sekcije: tehničku, likovnu i eko, a cilj joj je razvoj vještina i znanja potrebnih za razvoj poduzetničkog duha učenika. U Sveučilišnoj knjižnici Pula, učenici 8. a i učiteljica hrvatskog jezika Karla Virgilio, učitelj matematike Salko Noćajević i knjižničarka Dragica Pršo, održali su radionicu pod nazivom „Računi i štajuni“. Cilj ove radionice bio je prepoznati čakavsko narječje i govore te zavičajnu književnost. To su učenici i ostvarili razgledavajući zavičajnu zbirku najpoznatijih čakavskih književnika i djela te Spomen sobu u čast Mati Baloti. Kroz radionicu su se učenici upoznali s raznim vrstama kalendar i računanjem godina. Pod vodstvom učiteljice talijanskog jezika, Manuele Mišan i učitelja fizike Ivana Stanojevića- Grčara, učenici 8. b razreda predstavili su se radionicom „Nevera s Kvarnera- proljetni neverin“. Prezentirali su plakate na kojima su se nalazile fotografije i bitne informacije o vjetrovima našega kraja (bura, pijavica i jugo). Posebno zanimljive bile su video snimke navedenih vjetrova koje su posjetitelji imali priliku vidjeti i čuti. Sve održane radionice bile su prepune kvalitetnih, zanimljivih i nadasve poučnih sadržaja. Provedene su u dobrom raspoloženju i veselom društvu zaigranih učenika, koji su sa svojim učiteljima, ponosno prezentirali svoj dugomjesečni rad. Na samom kraju ovog veselog i vrijednog dana, ravnateljica škole Branka Sironić zahvalila se učenicima, učiteljima te svim ostalim sudionicima koji su svojom kreativnošću, trudom i obiljem ideja pridonijeli uspješnoj i zanimljivoj realizaciji cijelog projekta. (Učiteljice RN Ivana Bjelobradić i Barbara Legac). |
Osnovna škola "Monte Zaro" Pula |