2008-11-20 00:00:00 Projektni dan Međunarodne Eko-škole Tema: BIOLOŠKA RAZNOLIKOST Cilj: razvoj kompetencija za očuvanje biološke raznolikosti VREMENIK: Projektni dan – očuvanje biološke raznolikosti održat će se 21. XI. 2008. godine u petak. Prijedlog koordinatora eko-škole bio bi da se promatra biljni i životinjski svijet uz more i u moru. Biološka raznolikost je pojam koji označava svu raznolikost života na zemlji te obuhvaća tri skupine: Geni Biljne i životinjske vrste EkosustaviS obzirom da se zadana tema odnosi na vrlo širok pojam odlučili smo ponuditi određeni broj tema kao prijedlog rada po skupinama. Svaki razrednik dužan je upisati svoj razredni odjel pokraj teme za koju su se opredijelili. Bilo bi idealno kada bi paralelna odjeljenja odabrala istu temu.
PLAN AKTIVNOSTI UČENIKA I RODITELJA PROJEKTNOG DANA
I. sat Upoznavanje s temom rada i istraživanja – odabrati područje istraživanja i formirati timove, odrediti zadatke svakog člana tima, osigurati sredstva i pribor za rad. Provesti promatranje i istraživanje neposredne stvarnosti Konzultirati različite izvore znanja (knjige, Internet)
II. sat Objedinjavanje i usustavljivanje novog znanja (podatke sistematizirati prema kriterijima koji su učenicima razumljivi i koje mogu povezati)
III. sat 5. Prikaz podataka pomoću umne mape 6. Zajednička analiza poznatih primjera i izvođenje zaključaka
IV sat 7. Petominutna prezentacija – umnih mapa u glazbenoj dvorani (poruke mladih istraživača)
8.Evaluacija projekta (unutrašnja) – uključiti roditelje i učenike pa tako i učitelje; stručni suradnici sastavit će upitnik za učenike, roditelje i učitelje kako bi iskazali svoje zadovoljstvo načinom rada skupina, izdvajanje stvari koje im se nisu dopale. Povratne informacije o vanjskoj evaluaciji učenici će dobiti na javnim prezentacijama.
RAD U SKUPINAMA Svako razredno odjeljenje radit će na odabranoj temi pe će toga dana podijeliti razred u 4 skupine gdje će svaka skupina imati svoj zadatak. Zadaci će biti sljedeći: 1. SKUPINA – sakuplja uzorke – promatraju biljni i životinjski svijet na fotografijama 2. SKUPINA – crtaju, tj. usustavljuju podatke i prezentiraju ih umnom mapom koju ćemo koristiti za oblikovanje plakata 3. SKUPINA – analitičari koji će pronalaziti razne izvore znanja – enciklopediju, Internet, objedinjuju podatke, oblikuju, pišu dodatna objašnjenja 4. SKUPINA – pjesnici koji će samu realizaciju projekta odnosno temu prikazati pjesničkim izrazom Napomena: IZVJESTITELJI će biti po dvoje učenika iz svakog razrednog odjela odnosno predstavnik razreda io predstavnik člana eko odbora.
Izradu POWER POINT prezentaciju školskog projekta izvršiti će učenici dodatne nastave informatike, voditelj: Zlatko Lasek
Prijedlozi tema za rad jesu: 1. Očuvanje šuma – listopadnih i vazdazelenih 2. Očuvanje travnjaka 3. Očuvanje oranica i vrtova – starih domaćih sorti povrća 4. Očuvanje voćnjaka i vinograda – domaćih sorti voća 5.Očuvanje zavičajnog začinskog i ljekovitog bilja – očuvanje prirodnih staništa i samoniklih biljnih vrsta 6. Očuvanje zavičajnih sorti kultiviranih biljaka – masline 7. Očuvanje obala i priobalnog mora – biljni i životinjskih endema 8. Očuvanje pasmina udomaćenih životinja (autohtone) 9. Očuvanje životinjskih kopnenih vrsta na područjima pokrivenih šumom – očuvanje i zaštita ugroženih vrsta i staništa u šumskim biocenozama 10. Očuvanje života u moru – morski eko sustavi
UČITELJI – ZADUŽENJA UČITELJA ZA PROJEKTNI DAN; 21.11.2008. PREMA RASPOREDU KAKO SLIJEDI
I.a Ljiljana Tončinić, Lucija Modrušan I.b Svjetlana Vulin, Branka Sironić II.a Jolanda Sanković II.b Vesna Vretenar III.a Sandra Smoljan, III.b Jelena Kolić IV.a Gordana Ružić- Stanojević IV.b Rozana Cerin Knapić, Karin Bolković- Fornažar V.a Snježana Lalić, Karla Virgilio V.b Valentina Anić-Miletović VI.a Maja Radolović, Manuela Mišan VI.b Tanja Uležić, Fumica Drandić VII.a Dragica Lukšić VII.b Cinzia Steffe Pašalić, Rosana Zupičić VIII.a Mirjana Ajhorn, Lori Bogdan
|
Osnovna škola "Monte Zaro" Pula |