preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Tražilica


Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 10. 2010.

Ukupno: 919702
Ovaj mjesec: 1936
Ovaj tjedan: 366
Danas: 269
Finalisti
Dokumenti
Zakon
Lista linkova je prazna
Korisni linkovi

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 

Usluge koje pruža CARNet dostupne su uz primjenu
elektroničkog identiteta u sustavu AAI@EduHr kojeg možete dobiti u tajništvu škole.

 

 

 

Srce: Centar za e-učenje

 

 

 

 

 

Školska pravila

  • Prihvaćam druge u igru i pomažem im.
  • Pristojno komuniciram i o drugima govorim samo dobro.
  • Sukobe rješavam razgovorom i prijavljujem svako nasilje.
  • Poštujem različitosti i tuđe stvari.

Vrijednosti: prijateljstvo, pristojnost, ravnopravnost i poštovanje 

(Vijeće učenika)

 
Vrijeme
Na današnji dan

Kalendar

Kalendar događanja, blagdana, obljetnica

Zvjezdani kutak

Igre online

Carnet vijesti
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
18.09.2017. 13:07
Još dva dana za prijavu na e-tečaj Moodle dizajner
Upisi u drugu grupu CARNetovog masovnog online tečaja Moodle dizajner još uvijek traju, a svi zainteresirani mogu se prijaviti najkasnije do 19. rujna 2017. godine u ponoć. Obrasci za prijavu dostupni su putem stranica CARNetovog mrežnog sjedišta .

15.09.2017. 13:39
Razvoj generičkih kompetencija učenika u projektu ATS2020
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet poziva sve zainteresirane na prezentaciju pokusne primjene modela projekta ATS2020 (Assesment of Transversal Skills 2020), koja će se održati u petak 22. rujna 2017. godine u prostorijama CARNeta, Josipa Marohnića 5, Zagreb. 

12.09.2017. 15:11
GrowCERT: projekt CARNetovog Nacionalnog CERT-a
S ciljem jačanja kapaciteta Nacionalnog CERT-a i poboljšanja suradnje na nacionalnoj i europskoj razini CARNet je pokrenuo projekt pod nazivom  GrowCERT . Projekt u vrijednosti od gotovo 985 000 eura sufinanciran je sredstvima Europske komisije putem Instrumenta za povezivanje Europe (CEF - Connecting Europe Facility).

08.09.2017. 14:59
CARNet održao webinar za ravnatelje o strateškom planiranju za razvoj digitalne zrelosti škola
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u sklopu nacionalnog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ održala je, u četvrtak 7. rujna 2017. godine, još jedan u nizu edukativnih webinara na temu podrške ravnateljima u razvoju digitalne zrelosti škola kroz strateško planiranje.

08.09.2017. 09:00
Glasajte za projekt e-Škole na I-LINC platformi
Otvorena europska platforma I-LINC koja omogućuje povezivanje sa svim dionicima zainteresiranim za poboljšanje zapošljivosti mladih i poduzetništva te modernizaciju obrazovanja uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije, uvrstila je CARNetov pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ u bazu izvanrednih inicijativa na području razvoja digitalnih vještina.

vijesti

Rad knjižnice

  O nama ... 

Školska knjižnica  nalazi se u prizemlju škole i čini učenički i učiteljski fond sa zavičajnom  zbirkom, zbirkom antikvarijata, zbirkom igrokaza, zbirkom multimedijalne građe,  referentnom zbirkom i čitaonicom te NOVOM ZBIRKOM MEĐUNARODNE EKO-ŠKOLE.

Osim same posudbe knjiga, knjižnica nudi i neknjižnu graðu: časopise, novine, video i audio kasete, didaktičke igre, CD-e, DVD-e,  razne biltene ... 

Od časopisa u knjižnici možete pronaći Drvo znanja,  Modru lastu,  Smib, Moj planet, Prvi izbor, Radost, Zvrk, Zvrkov Prvi razred, E-kids, National geographic junior - http://ng-junior.com, Kloks, Prvi izbor, Alkicu, Prirodu, Meridijane, Arcobaleno, Hrvatske šume, Zrno, Unikat, Jezik, Okoliš, Enter, Dijete i društvo, Napredak, Školski vjesnik, Život i škola, Povijest u nastavi (http://srednja-europa.hr/povijest_u_nastavi.html ), UNA terra, Eko revija, Revija za rehabilitacijska istraživanja, Školske novine te CD-e i DVD-e Kloksa, Drva znanja i Entera.

 Doðite jer možete posuðivati, čitati časopise i novine, istraživati po rječnicima, enciklopedijama i leksikonima, razgledavati mjesečne  izložbe, družiti se, igrati se, sudjelovati u književnim susretima,  pisati referate ili domaće zadaće, sudjelovati u izvannastavnim aktivnostima školske knjižnice Knjižničarsko-novinarskoj grupi i Čitateljskom klubu te biti članovi uredništva školskog lista "Zaro"....

.....o planu i programu knjižnice ....

Cilj školske knjižnice je učiniti knjižnicu kulturnim sjedištem škole i važnim dijelom odgojno-obrazovnog procesa te osposobiti učenike da se koriste knjižnicom u svakodnevnom životu i radu te im pomoći u formiranju u aktivne i kreativne osobe.
Osnovni zadaci školske knjižnice:
- integriranje knjižnice u nastavni proces škole
- korištenje knjižnice u okviru svih odgojno-obrazovnih područja
- stvarati kod učenika trajne navike za knjigom - da je znaju sami tražiti, da se znaju njome koristiti te u njoj potražiti savjetnika i učitelja
- pomoći u formiranju učenika kao samostalnih i slobodnih osoba
- omogućiti nastavnicima upotpunjavanje njihova znanja

Godišnjim planom i programom rada odredeni su zadaci školske knjižnice koji se kontinuirano, tijekom cijelog školovanja u osnovnoj školi, ispunjavaju u razrednoj i predmetnoj nastavi. Svi planirani programski sadržaji za osposobljavanje učenika-korisnika školske knjižnice ostvaruju se u skladu sa ciljevima za određene dobne skupine.

Sve se aktivnosti provode da bi se ostvarili sljedeći ciljevi:

- razvijanje interesa za čitanje
- upoznavanje učenika s knjižnim fondom
- poticanje učenika na pravilan odnos prema knjizi
- upoznavanje i uporaba rječnika, encikopedija i leksikona te drugog stručnog fonda
- osposobljavanje učenika za korištenje knjižnice i uporabu neknjižnog fonda (Internetom do informacija, TV,video)
- osposobljavanje ucenika za samostalan rad ( korak više od navedenog stupnja )

  :: opširnije :: 


objavio: Dragica PRŠO ŠIPTARIĆ  datum: 2. 11. 2011. 18:58

Informacijska pismenost po razredima

Knjižnica za pet!

ŠKOLSKA KNJIŽNICA - INFORMACIJSKA PISMENOST I POTICANJE ČITANJA 

Suvremena je školska knjižnica informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte kvalitetne škole koja radi po Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu. Ona je, kao izvor informacija i znanja, prije svega namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovne nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja slobodnog vremena. Nositelj djelatnosti školske knjižnice je školski knjižničar od kojeg se očekuje profesionalni pristup u komunikaciji i radu, sposobnost razumijevanja korisničkih potreba te posjedovanje informacijskih vještina i znanja o svrsishodnoj i kvalitetnoj uporabi informacija.

Školske knjižnice, time što pružaju temelje za učenje i samostalno istraživanje, uvažavaju učenika onakvog kakav on jeste i utječu na njega kakav će biti i kako će djelovati na svoje socijalno okruženje u daljnjem životu glede cjeloživotnog učenja i svoga odnosa prema znanju.

Zadaća suvremene školske knjižnice prema HNOS-u je potpora obrazovnim ciljevima i zadacima zacrtanim nastavnim planom i programom škole. Na prvom mjestu treba osigurati pristup izvorima znanja koji će učenike potaknuti na različite ideje u procesu iskustvenog učenja i omogućiti im stjecanje stvaralačkog iskustva pri uporabi i kreiranju informacija. Ovo su i preduvjeti za uspješna postignuća u učenju i razumijevanju, poticanju mašte i uživanju u čitanju, promicanju načela da su sloboda mišljenja i slobodan pristup informacijama polazišta za uspješno i odgovorno sudjelovanje u građanskom demokratskom društvu. Radi postizanja zacrtanih ciljeva nužna je suradnja s učenicima, nastavnicima, administrativnim osobljem i roditeljima.

Djelatnost knjižničara u školskoj knjižnici obuhvaća neposrednu odgojnu-obrazovnu djelatnost, stručnu-knjižničnu te kulturnu i javnu djelatnost.

U današnjem je društvu informacijska pismenost jedna od važnih sastavnica čovjekove pismenosti uopće. Ona uključuje razumijevanje i uporabu informacija, ne samo iz klasičnih izvora znanja, već i onih posredovanih suvremenom tehnologijom. Upravo u edukaciji ovog oblika pismenosti školska knjižnica treba imati važnu ulogu jer poučava učenike samostalnom projektno – istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju, vrjednovanju i primjeni informacija.

Školska knjižnica je mjesto gdje se učenik uvodi u svijet knjige i čitanja. Čitanjem on otkriva raznoliki svijet literature. Pri tome tehnike čitanja i razumijevanje pročitanog postaju bitan preduvjet uspješnosti procesa cjelokupnog školskog učenja. Zadaća je školskog knjižničara stvoriti od učenika pravog čitatelja koji ce s oduševljenjem i radošću osjetiti književno djelo.

Samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja jest snalaženje u svim knjižnicama, služenje njihovom građom, poznavanje klasifikacijskih načela, uporaba raznovrsnih kataloga, bibliografija, referentne zbirke i drugih izvora bez kojih nema suvremenog i svrsishodnog cjeloživotnog učenja te napredovanja u struci, a ni kvalitetnog provodenja slobodnog vremena.

Timskim radom školskog knjižnicara i učitelja omogućuje se međupredmetno povezivanje sličnih ili zajedničkih nastavnih sadržaja, iz područja informacijske i čitalacke pismenosti, kako pri planiranju tako i u ostvarenju, čime se znatno smanjuje opterećenost učenika.
Program rada školske knjižnice može biti namijenjen učenicima, učiteljima, roditeljima ili svim korisnicima zajedno, a razlikuje se u zadacama i ciljevima.

Aktivnosti školske knjižnice u korelacijskom pristupu prema drugim predmetima odnose se na sljedeće:
- sudjelovanje u zajedničkom planiranju tema
- realizaciju nastavnog sata sa zadanom temom
- izradu referata ili uradaka na zadanu temu
- provodenje projekata
- uvodne satove iz pojedinih predmeta, tema ili cjelina
- organiziranje predavanja i radionica za učenike, učitelje ili roditelje…
- satovi sinteze iz pojedinih cjelina i prezentacija projekata

Aktivnosti pri realizaciji programa mogu se provoditi u različitim oblicima:
- radionica za interesnu skupinu učenika
- radionica za učenike pojedinih razrednih odjela
- radionica za učenike s posebnim potrebama
- nastavni dan u školskoj knjižnici
- književni susret - predstavljanje knjiga
- izrada biltena, preporučnih popisa literature, bibliografija i drugih izvora
- izložbe (knjiga, slika, fotografija, promotivnih materijala, AV grade, učenickih radova…)
- organiziranje susreta s osobama koje izlažu odredenu temu
- organiziranje čitateljskih klubova
- pokretanje projekata koji timski okupljaju učenike i učitelje
- obilježavanja obljetnica pisaca

Nezaobilazna je uloga školske knjižnice u promicanju prava djeteta koja proizlaze iz temeljnog prava svakog čovjeka da se optimalno razvije na osnovu svojih sposobnosti i intelektualno-emocionalnih potencijala. Takav učenik moći ce doseći optimalni i željeni stupanj obrazovanja, doprinijeti svojoj socijalnoj sredini, aktivno se uključiti u cijelo društvo, znati se oduprijeti životnim nedaćama te biti sposoban prihvatiti raznovrsnost kultura i stilove življenja i sa znatiželjom uvijek usvajati nova znanja potrebna za prilagođivanje svim životnim situacijama.

Osnovna je zadaća suvremene škole zajedno sa školskom knjižnicom poticati potrebu za pisanim izvorima i ostalim vrstama knjižnične građe, razvijati čitalačke vještine i navike te osnove informacijske pismenosti i informacijske vještine koje su preduvjet za učinkovito pretraživanje informacija. Isticanjem osnovne zadaće školske knjižnice učenik postaje aktivan sudionik nove hrvatske škole.
Navedeni čimbenici omogučit će učenicima da postanu svjesni svojih informacijskih i čitalačkih potreba koje će im pomoći u aktivnom uključivanju u društvo znanja.

Opći ciljevi programa:
o učenici se privikavaju na knjižnični prostor i ozračje knjižnične okoline
o zauzimaju pozitivan stav prema knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj gradi
o razvijaju različite sposobnosti (komunikacijske, informacijske, istraživačke…)
o uporabom izvora znanja i informacija u školskoj knjižnici učenici spoznaju probleme i uče se učinkovitim strategijama za njihovo rješavanje
o posebna se pozornost posvećuje odgoju aktivnog čitatelja, motivaciji za izvanškolsko čitanje i estetskom doživljavanju te slobodnom pristupu informacijama

Posebni ciljevi programa:
o učenici upoznaju sve izvore informacija te nauče koristiti usluge školske i drugih knjižnica
o učenike se upućuje na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja (informativnih, umjetničkih, tehničkih, zabavnih), prikazanih vizualnim, auditivnim i audiovizualnim sredstvima (tekst, slika, crtež, mapa, tonski i videozapis)
o učenici upoznaju primarne i sekundarne izvore informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
o učenici usvajaju pojmove citat, citiranje, referenca, bilješka i sažetak za potrebe problemsko-istraživačkog i projektnog rada
o učenici prepoznaju bibliografske podatke o knjižnoj građi

  :: opširnije :: 


objavio: Dragica PRŠO ŠIPTARIĆ  datum: 25. 10. 2012. 11:14
 


"Zaro"

Digitalni školski list "Zaro"

 

 

 

 

http://zaro.com.hr

YouTube kanal OŠ Monte Zaro Pula


Upisi u srednju

Sigurniji internet

Prijavi MUP-u nekulturno ponašanje na Intenetu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obrazovne igre:
Zaštita osobnih podatakahttp://bit.ly/igra1
Sigurnost na društvenim mrežamahttp://bit.ly/igra2
Zamke elektroničke pošte: http://bit.ly/igra3

 


Katalog knjižnice

Dobro došli u katalog školske knjižnice!

Pretražite cjelokupni fond knjižnice i dođite do željene knjige.

 

 

 

 

 

I na Facebook stranicu školske knjižnice!
   


 

 


Najbolje iz školskog lista

E-knjige

           

 

  


Lente vremena

Autorska prava

Izjava o autorskim pravima 

Sadržaj web stranice http://www.os-mzaro-pu.skole.hr/ vlasništvo je OŠ Monte Zaro Pula. Nije dozvoljeno objavljivati sadržaje s web stranice na drugim mjestima ako o tome nije obaviještena Škola. Zlouporaba sadržaja web stranice bit će prijavljena nadležnim službama.

Web stranica  sadrži i podatke te poveznice na neke druge web stranice iz područja odgoja i obrazovanja. Sadržaji tih web stranica nisu vlasništvo OŠ Monte Zaro Pula i Škola nije odgovorna za njihovo uređivanje. (Web tim)


Čitateljski klub

10 PRAVA ČITATELJA

1. Pravo da ne čitamo.
2. Pravo da preskačemo stranice.
3. Pravo da ne dovršimo knjigu.
4. Pravo da ponovno čitamo.
5. Pravo da čitamo bilo što.
6. Pravo na zanos.
7. Pravo da čitamo bilo gdje.
 8. Pravo da pabirčimo*.
 9. Pravo da čitamo naglas.
 10. Pravo na šutnju.

Daniel Pennac u knjizi "Od korica do korica"

 (*pabirčiti- skupljati tuđe izreke)


Razmjena znanja

Nastavni materijali




preskoči na navigaciju